Politiska funderingar..

Knackad brat
Säga vad man vill om stora delar av den mellanskiktsbaserade s.k. anarkafeministrörelsen, men just nu ringde en polare och meddelade att de slog ned 2 brats när de hade vägarna förbi stureplan den 8 mars. Tydligen ville bratsen se deras tuttar. En blev sänkt, andra bratkillen sprang därifrån och lämnade sin polare som offer till några hundra radikala feminister. Det skulle varit roligt att se, måste sett ut som någon form av lynchmobb.

Sen att anarkafeministrörelsen i grunden är helt dum i huvudet i Stockholm (Snarare en subkultur än rörelse) är en annan sak, jag jublar varje gång en brat får stryk. Som när rikspuckot Fredrik Federley fick pisk av några arga rassebönder för ett tag sedan, vilket nog var största PR vinsten för Fredrik som han kunde bett om. Jävlar vad krokodiltårar som flödade.

Vänstermupp:
Här är ett till skäl varför jag hatar vänstern av idag och ser den som bakåtsträvande, anti-demokratisk och intentsägande, och framförallt alienerade ifrån den klass den säger sig förespråka. Vars tog all teori, praktik och strategi/taktik vägen? Och varför blev vänstern en jävla subkultur av och för fårskallar utan egna åsikter som köper färdiga åsiktspaket? Vars tod den politiska debatten och den ideologiska kampen vägen, när blev allt bara liberal populism? Om hela vänstern ska vara så här intetsägande och ryggradslös som partierna som säger sig vara vänster är så är loppet kört redan nu. Då är fan barnslig anarkism mer attraktivt för knegarkidsen och har fanimej t.o.m. mer politiskt innehåll än fånig humanism, självförtroende problem skamkänslor för att man är vit och bor i Europa.

Tacka vet jag Rocky.
image29
Där har vi redig arbetarkamp. Filmen är från 70 talet någon gång och finns inte någonstans om du inte gillar VHS frossa på secondhand butiker (du vet sådana som har porr i halva butiken), FIST finns även som bok. Kort och gott handlar det om en fackförening som tar till järnrör för att få igenom sina löneförhandlingar. En hel del misshandlade snutar och svartfötter bjuds det på.

Appropå barnslig anarkism, jag sökte på "anarchofeminism" på av.com och kom till myspacesida med följande bild:

image30

Jag blev mest nostalgisk, men jag har ingen aning vad bilden försöker säga om anarkofeminism. Har bruden just slagit ned snubben och sen visat sitt förakt mot köttindustrin genom att stampa sönder ett paket köttfärs? Jag blev iaf mest varm inombords eftersom punkbrudar trots allt alltid stått min hjärta nära under många vilda år. Fast den skiten blev ju också urtvättad och trist, precis som allting annat. Nu får det vara minnen från en svunnen tid, men ni var intressanta. Det kan ingen ta ifrån er.

I'm just a regular everyday normal guy:
Del 1. Del 2.

Kommentarer
Postat av: David

Jag har noterat att du är arg på vissa anarkister och strömningar inom anarkismen. Gott så, inge fel i det. Vad som du däremot bör tänka över är att "anarkister"
idag helt saknar inflytande inom både vänstern och samhället i stort. De man ska akta sig för och ständigt kritisera är istället "autonomisterna"
eller "post"-dito. Dom flyttar ständigt fram sina positioner och har en hel del medelklass-karrärister i främsta ledet. Inte att förglömma så har de nu senast lanserat begreppet "intersektionalitet" , en slags 2000-talsvariant av "förtrycksamverkan". Se Upp Harrington, se upp kamrat! :)

2008-03-19 @ 17:28:06
URL: http://vitbloggen.wordpress.com
Postat av: Harrington

David: Jotack jag vet mycket väl vilka du menar och de går under "Anarkister" för mig även de facto är mera åt Autonoma Operativa hållet (Sen att de aldrig någonsin skulle vara beredda till dess militanta del är en annan fråga..). Dock som sagt så buntar jag ihop dem under "anarkisterna" - och med det menar jag proudhouns individualistiska anarkism, punkanarkismen, andra liberala anarkismer och även då förtrycksanarkismen. Jag vänder mig emot hela grejen att anarkismen ska ha fått det ideologiska mandatet för radikal vänsterpolitik i sverige. Jag själv är betydligt mer intresserade av pannonek, mattick, marx och mängder av andra inspirationer (IWCA, RA, FM, IRSP/INLA, Batasuna/ETA etc etc).

I övrigt såg jag det där mupputrycket för några månader sen i en debatt och jag kan aldrig sluta förvånas över hur de försöker paketera om 3-op om och om igen för att försöka få genomslag med sin flumretorik och tramseri (frångå klassanalys och historiemateralism t.e.x.).

Jag ser alltid upp ;) Alltid på hugget ;)

Hare, vi hörs.

2008-03-19 @ 20:22:05
Postat av: David

Ompaketerandet av förtrycksanalyser är 2000-talets största problem för en seriös arbetarvänster faktiskt. Låt oss begrava klimatskitsnacket en gång för alla t.ex, det är bara ytterligare en dimridå för de verkliga motsättningarna i samhället! Bekämpa kapitalismens vänstra, "humana" Vinge. För ett rått jävla klasskrig utan krusiduller inom kort! Först då får vi jobba mindre, äta gott och producera efter behov och förmåga.

2008-03-19 @ 21:40:10
URL: http://vitbloggen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0