Back at work aka "working 9 to 5 and hardly make a living"

Nu är det trevliga slut, efter en superhelg med b.l.a. Panik (från Ironsquare) så var det dags att gå till jobbet igen. Man firade av med att däcka sittandes hos en bekant efter en DnB fest någonstans vid slussen (adidasdojorna ser ut som skit som pris för det). Kul å träffas igen panik, it's always a pleasure. Annars innehöll väl helgen vad den ska göra, lite slagsmål, mycket skitsnack, utslängda polare och en evig kamp att inte däcka trots att solen gått upp.

Här nedan följer mitt normala schema på vardagar. Och kommer vara en anledning till varför jag drar ned lite på bloggandet. Kul ändå med många positiva responser :)

04.20 Frukost, hitta alla jävla verktyg, borta tänder, checka så allt är i fickorna (snus, mobil, nycklar, småpengar)
05.00 Bussen till jobbet går, första kollektivtrafikanten i hela förorten varje morgon
05.55 Framme, byt till tunnelbana, sno gratistidningar
06.20 Framme på jobbet, 10 minuter, en kaffe till jobbet börjar, observera dödgrävarstämningen på jobbet
09.00 "Frukost" 15min (Vid det här laget är man redo för lunch)
11.00 Lunch. 45 min. Försöka slappna av.
14.00 "Fika" 15min. Faan man vill hem!
16.00 Jobbet slutar. Skynda som fan nu!
16.30 Man har tagit tuben och tar bussen hem. Ofta är den försenad eller helt full med folk.
17.30 - 18.00 Hemma igen

Sedan blir det käka middag, försöka leka lite (idag fick jag inte det, jag antar att han är sur för att jag gick till jobbet), slänga sig i duschen och försöka vara kreativ tills man ska lägga sig vid typ nio. Kul va?

Min lön: 100kr/timmen alt. 17 000 / Månaden före skatt. Yrke: Hantverkare.

Sen frågar folk mig varför jag är röd.

Mode:
Trots att stockholmsvädret liknar mer ett skämt än en väderlek så har jag redan börja smyga runt med Lacoste pikéer. Fy fan vad snygga de är, alla som inte äger en helsvart kan aldrig sett bra ut i piké. Perry och Ben Sherman bleknar i jämnförelse för att inte tala om det förskräckliga svennemodet med den där jävla örnen eller vad det nu är. Till det är det nudiejeans som gäller. Men mest blir det adidasbrallor, lonsdalehood och bomberjacka. Palla klä sig snyggt efter jobbet...

Film:
Jag fick låna Nick Love's nya Outlaw med citatet "Riktigt jävla dålig" dock måste jag säga tvärtemot och hävda att den är bland de bättre rena actionrullarna det här året. Visst Nick Love kan göra mycket bättre än action och ska också göra det. Men bortser man från detta så är "Outlaw" en riktigt tung rulle om ett gäng hyfsat normala (?) snubbar som tar sig an de kriminella gängen.

image53

Klubb:
Missa inte Club Traffic (http://www.clubtraffic.org/) nästa lördag @ allhuset.
100 kr förköp (150 i dörren) på Highlights eller om du känner såna där klottrare.
Feta beats, allt från drum and bass till hip hop. Upp till 4 dansgolv.

Musik:
Jag blir tokig på Akon's "Mama Africa", vad är det för jävla skittext igentligen?
Asian Dub Foundation - Rebel Warrior föredrar jag vilken dag som helst.
Annars är det mest punk som snurrar när jag kommit hem just nu men jag måste erkänna att en viss [Biip, jag får inte droppa artister min tjej gillar av någon anledning]. I alla fall rör det sig om en grym kvinnlig mc.

Nej nu måste jag sluta. Kul att skriva lite. Förhoppingsvis återkommer jag imorrn.
Ciao.

image54
"Du får inte droppa hon då kommer alla vilja lyssna på henne!"
Flickvännen håller sina favoritband högt.

Kommentarer
Postat av: Panik

jävlar, det där dammet ville verkligen inte ge sig, är min tandborste fattigare och skiten är ändå inte riktigt ren. :)

2008-03-25 @ 21:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0