Fuck it! Semester!

Nu skiter jag i det här.
Sjukskrivning i två dagar sen blir det semester, firman är ändå ett skämt.

Igår drack jag öl med några kollegor följande kunde vi fastslå:
Sedan Augusti 2007 har 22 personer lämnat företaget. Detta innefattar alla utom en handfull (1-2) av de erfarna. Det är alltså nästan en sån där avskedstårta i veckan!

Senast var det två som gick igår, båda sa upp sig och i vanlig praxis så flippar chefen lagomt mycket och ena fick lämna av sina arbetskläder - på plats - och åka hem i engångsoverall.

Sugen att jobba de 2 sista dagarna innan semestern när det är dagis på jobbet? Nej. Då stannar jag hellre hemma i ett bakfyllerus och planerar irlandsresa, diskar, laddar hem fina kulturella alster som "Big Pole Little Hole" och småskrattar om tyskar som "gasar igång" saker och ting.

Jobbet då? Ja jag var ute och knegade i 2 knop med hon på firman som alla svansar efter (Hon har förövrigt sånt där blont SS hår småtjejer på nazistplanscher har..och lokförarkeps) och vi jobbade ...väl..

Pubkväll
Igår var vi ute först O'Connels i gamla stan som är förstklassisk pub. Jag tror jag såg Needy Girl där, eller det kanske bara var en känsla.

Sedan blev det södermalm och träffade en polares ragg och en polares flickvän med sin smått hysteriska latinamerikanska tjejkompis som nog chockade ut de flesta killarnas hakor om och om igen. Sist men inte minst hamnade jag i ett fyllerus med en brittisk "terroristexpert" på 50+ och några IT-arbetare som var totalbittra. Efter 2 öl så gick diskussionerna heta om Marx och IRA - Jag har en lysande förmåga att tvinga fram folks klasspositioner när jag är aprak förövrigt - och sedan avslutades kvällen med att jag fick lämna Kelly's med en e-mail adress till en tjock brit som arbetar med nordirländska polisen och är doktorand i terrorism som ville diskutera marx och engels filosofiska synpunkter med en 26 årig skinnskalle som är aprak. Intressant värld. Uppenbarligen är jag inte bara dum i huvudet när jag full, utan dessutom också intellektuell!

En helt vanlig dekadent fyllerunda på tjärhovsgatan alltså.

Film

Jo så här är det.
Krigsfilm från 60 och 70-talet är utan tvekan de bästa genren. Överhuvudtaget så är alla filmer från den tiden överlägset mycket bättre.

Expriment: Kolla på en skitrulle från idag typ "Flags of our fathers" sedan ser du på "Hjältarna från telemarken". Krocken mellan total idioti och klyscha och faktiska monologer, sensuella undertoner och åtminstone försök till mer komplicerade relationer människor imellan kastade mig nästan ur stolen. Fan vad bra film var förut, vad var det som gick snett? Hur i helvete kan hollywood ens gå runt? Klarar man sig verkligen så långt på klyschiga hjältar, stringtrosor, silikontuttar och ineffektiva supervapen att man kan slå ut realitet och faktiska relationer? Tydligen. Skit är det iaf. Allt är skit nuförtiden när det gäller tv och film, vissa undantag, som humorn har dock förbättrats avsevärt i och med kristendomens förfall.

En serie som faktist håller av modernt mått är Young Indiana Jones. Allmänbildande, bra gjort, spännande och i vissa delar riktigt gripande. Jag måste säga att George Lucas rodde hem en ultimat serie där, äntligen finns den också på piratebay. Den är väl mer eller mindre ett måste för folk som har intresse av tidig 1900-tals historia. Det mesta vävs faktiskt in där, och dessutom ganska historiskt korrekt och bra. Naturligtvis kan platser och tider vara lite förändrade och inte fan sprang indiana jones runt i oktoberrevolutionen men..ni fattar..det är en bra serie. Ungdomarna borde se det istället för menlös hobbyporr (ladda hem riktiga prylar, som rocco, istället för att kolla på MTV. Muppar)

Annars är det böcker som gäller och som vanligt är jag sjukt "in the mist" av vars man hittar böcker i stockholm. Just nu läser smarta människor "Arbetaroppositionen i Sovjetunionen" annars om du är pöbel (tro mig jag är det också) så rekommenderas European Skinhead Army vol.1 på VHS, folköl och fotbolls-em. Det är ju ganska kul det också. Men inte lika kul som att krossa studenter i meningslösa diskussioner om kommunism.

4boysMusik
Köp en DVD om Housemartins och njut. Visste ni föressten av de är med alla sina projekt Storbrittaninens näst mest populära textskrivare efter Beatles. Det du. De .t.o.m. slog Clash.

" Famines will be famines, banquets will be banquets
Some spend winter in a palace, some spend it in blankets
Dont wag your fingers at them and turn to walk away
Dont shoot someone tomorrow that you can shoot today
Time to end the praying
Listen what theyre saying "

Skön house funkar också.

Ladda hem suveräna samlingsskivan "Top 100 best techno vol.14" det är 3cd's med varierande resultat men det finns fler guldkorn än vanligt. Helt klart en bra lista i VLC player när man slösurfar.









Internet
Ta en titt på Malin Of Stockholm!


Jag menar, det är ju skitbra att den kristna moralen och de idiotiska gränserna för sexualiteten håller på krossas. Och det är kul att folk festar fan (inte så nyttigt kanske..) Men man kan väl försöka framställa sig själv som lite smartare? Går man på Bingo Rimers fester så saknar man all självrespekt. Så är det!

Kolla på mig. Jag är helt sjukt i huvudet och är egentligen en levande paradox, men vafan, klart man kan kombinera dekadens varvat med utläggningar om produktionsförhållanden i sydamerika? Kom igen nu, så svårt är det inte..

Over and raus!

Uttråkad?
Adda mig på MSN: [email protected]

Kommentarer
Postat av: nn

Nu tycker jag du ska ta ditt pick och pack och komma och hälsa på nere i Götet. Sorry att det gick som det gick med tjejen men vad skönt att ni är bästa vänner och så ;-)

Ha de bra

2008-06-26 @ 21:20:46
URL: http://bittrafittor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0