Tillbaka!

Nu är man tillbaka från Belfast.

Förutom det mest imponerande politiska landskapet jag någonsin sett, alla intressanta människor man mött och den mest radikala (och enda kvarvarande) revolutionära rörelsen som finns i västeuropa (jag inkluderar ETA här också) så kan man konstatera följande:

- Little Britian är inte ett skämt. Det finns faktiskt, tusentals, sådana kvinnor med träningsjackor på den där lilla ön.

- Nordirland är fortfarande ett U-Land. När man måste veva en spak för att spola så är man inte i Europa längre.

- Carry Outs är någonting som prompt måste introduceras i sverige.

- Tjärhovsgatan och södermalm kan dra åt helvete. Återkom när ni har en medelålder på 35.

- Svensk polis ser ganska snälla ut faktiskt.

- Nyliberalism är likadan överallt. Men äckligast när den tar över länder som redan har grova ekonomiska problem, särskit när f.d. "revolutionärer" sitter och styr och bygger mansions för sina partifunktionärer på bekostnad på döda kamrater, hungerstrejkare och soldater.

- Skottar är nazister allihop (Nja, men alla jag såg). Och första majbrasor är riktigt äckliga. Salemfonden skulle dregla i avund om de såg de 10 - 20 tusen jävla lojalister som trampade runt i Belfast den 12:e.

- Henke Larrson är fortfarande ett guldkort på Celtic Bar.

- Nordirland har den mest makalösa naturen i Västeuropa. Seriöst, palmer, i ett land där det alltid regnar.

- Jag väntar tills man kan läsa om militära revolutionärer ute på patrull i södermalmsnytt. Det kommer nog dröja sisådär 20 000 år, men man blev lite förbluffad över hur lite "fred" det är där borta egentligen.

Jag tog över 250 bilder där borta. Om ni har tur får ni se några med några kommentarer till.
Av flera olika skäl så går jag inte in djupare på min politiska analys på nordirland, jag skulle kunna skriva en bok om det och om de personer jag träffat.

Och nu är jag och mitt X äntligen tillsammans igen!! Fan vad skönt det känns, nu slipper man allt "break up/paus" tjafs. Bara att köra på - det är ju trots allt grymmaste tjejen någonsin!

Återkommer när jag har något mer att skriva.

Over and out!
Och molotovs på polisen.
/Harrington

Kommentarer
Postat av: kamratJohan

haha låter som en rolig resa...post some pictures man

2008-07-31 @ 16:00:52
URL: http://kamratjohan.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Mer?

2008-09-27 @ 20:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0