Modig kvinna? En jävla kapitalisthora är vad det är!

En gammal bekant från Göteborg, Kurage, tipsade mig om den här skiten.
Jag blir så äcklad över så mycket så jag nästan måste sätta upp en lista.

1) Media har som vanligt valt en nyliberal sida med genomsyrat av dyrkan och bedjande för en ung kapitalistjävel som skapar skitföretag som anställer osäkrade arbetare, drar ned arbetsrätten, kickar ut facket och lönedumpar så fort de kan. Klassamhället skall ignoreras bort, istället ska vi koncentrera oss på sekundära och obetydliga värdefaktorer som kön eller sexualitet (hur många gånger har inte överklassvinen kört den? Eller vänstern för den delen? - "Men hon är ju tjej" "Men han är ju bög"). Det är för fan det minst intressanta om det är en chef man talar om, jag kunde inte bry mig mindre om min chef suger kuk eller knullar frugan efter jobbet. Han pajar mitt och mina arbetskamraters jävla liv och blir mångmiljonär på köpet. Varför i helvete ska jag då ta hänsyn till hans jävla fritidsintressen eller könsorgan?

2) Hon är kvinna - så hon kan ju inte kritiseras. Hon är ju dessutom en "Modig" kvinna för att hon har pengarna nog att dra igång nämda skitprojekt. På samma sätt var den där andra mellanskiktsnollan som hade baren Wild And Fresh som fick liberalarna att gråta ut när HRF kom och ville rensa upp i restuarangträsket (Senast var det ju lilla karachi som betydligt mindre SAC vann). Jag skiter väl fullständigt i om min chef är kvinna eller man, är det min chef så är det nog antaligen ett jävla as som sitter gott och njuter medans vi vanliga dödliga pajar vår kropp internt i byddamm, asbest, pcb, slitningar och andra sorters skador som byggarbete innebär. För att inte tala om den ständigt stigande dödssiffran, en siffra som gått upp markant sedan mitten av 90-talet. Just tack vare företag som Expandera Mera.

3) En modig kvinna? Här är ett exempel, av många. på kvinnor som är riktigt modiga. Riktiga jävla hjältar. Ensamstående morsor som trots kneg, komvux på kvällen, struliga expartners, skrikande ungar och upplånade över öronen för att få ekonomin att gå ihop kan klara av att uppfostra barn och skaffa sig energi nog att hålla sig över ytan (var jag er skulle jag nog fungera på en hagelbössa). Vars fan är dom aftonbladet? Jo dom sitter väl just nu och sover sittandes i soffan efter en till skitdag på Expandera Mera...eller Home Maid...

4) Vem i helvete bryr sig om hennes jävla lyxhoreri hos någon spaggemiljonär? Är det sådana värdegrunder som utgör hur man blir en kunnig och erfaren arbetsledare i byggbranschen? Vad har hela modellgrejen med saken att göra? Det är väl för fan totalt ointressant att hon "bytt bransch"? De kunde lika gärna skrivit "Hon var överklass, och nu är hon fortfarande överklass - fast i sverige".

Och det här är bara höjden på isberget av "modiga kvinnor" media kommer ta fram. Maud Olofsson har nämligen gått på storoffensiven för att lyfta fram andra utsugande kvinnors projekt (Naturligtvis enbart kvinnorna, Federlay sköter männen) och lobba fram dom hårt i media och i regeringen. Det vill säga att dessa kommer antaligen få statliga bidrag för att skapa ännu fler "flexibila" företag som kommer hjälpa till i det nyliberala maskinieret att köra hela samhället i botten.

Vi kommer helt enkelt inte bara drukna i modebloggare framöver, utan också deras betydligt elakare storasyrror.

Kommentarer
Postat av: ...

byddam är byggdamm antar jag.

2008-04-04 @ 06:49:38
Postat av: NN

Ännu ett exempel på hur skevt det blir när man fokuserar på kön utan ett klassperspektiv. De feminister som gjort det genom historien har gång på gång tystats ner vilket gör att hela den feministiska rörelsen många gånger varit ett svek mot arbetarkvinnor samtidigt som liberaler försöker vinna deras (vårat) förtroende genom att lyfta upp kvinnor som "lyckas"

2008-04-04 @ 10:51:55
URL: http://bittrafittor.blogg.se
Postat av: Harrington

NN: Ja det är onekligen en intressant läsning om man kollar i det stora hela hur den feministiska rörelsen alltid slitits mellan könskrigare (liberalerna) och å andra sidan klasskampsfeminismen. Den liberala falangen har ju dock tyvärr vunnit gehör, precis som hela resten av hela samhället och är totalt dominant i den feministiska rörelsen utåt. Just tack vare denna liberala falang har ju feminismen i stort också profilerat på ett sådant sätt att de flesta mer eller mindre får intrycket att hela feminismen är ett jävla skämt (förutom politiker då, för de måste ju hålla med varandra)


Själv så säger jag som kollontaj:
"Den proletära kvinnans frigörelse kan inte vara en angelägenhet för kvinnor ur alla klasser. Den uppgiften kan endast fullgöras genom hela proletariatets gemensamma ansträngningar utan könsåtskillnåd."

2008-04-04 @ 17:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0