"Mina nya stan smith, jag har köpt nya stan smith...yeah yeah..."

Åter en helg avverkad. Följande kan man konstatera.

Fredag:
Fredagar gör man ingenting. Man kollar på film och sover eftersom man är trött efter jobbet.

Lördag
Glida på stan
Efter att man vaknat och fått sin vanliga "fan jag måste hinna göra något" panik så drar man direkt ut i stan och hookar upp med i princip vem som helst bara för att gå runt och dola hela dagen. Nån öl slank väl ned i sommarvärmen när man såg tuttarna guppa upp och ned över hela stockholm och flottfrisyerna tränges på NK. Söder såg ut som vanligt: alkisar, bajare och ungdomsgäng som står och glor. Helt underbart i sommarsol.
Jag passade på att käka lite middag på eftermiddagen på ett indiskt hak på söder som var helt ok, även om det är fan overprice med en hundring för en tikka masala.

Club Bangin'

Gick och såg en vän till mig, Dmoral, som körde lite spoken-word tillsammans med Livelihood spelningen var grym för att vara hans första framträdande med denna ensamble och i denna genre. I vanliga fall är han ju mc, men det här anser jag var betydligt tyngre än rapdelarna Baktakt och gung går alltid hem. I övrigt var klubben ett skämt, samma Drum And bass som vanligt och med en förskräcklig Dj som förmodligen var den mest inkompetenta rappen någonsin - varför man nu överhuvudtaget ska börja rappa till DnB.
DnB kidsen var där som vanligt och hade epelepsianfall i tjackruset, scenen från filmen Human Traffic när junglekidsen köpter plattor förklarar ganska precis hur de beter sig, i övrigt var mest publiken antingen polarna till Dmoral eller "intellektuella". Utan oss på stället, som började dra när det blev allt för pinsamt när någon jävla slane stod på scenen och började rappa helt hopplöst om hans nya stan smith skor och hur han var medelklass och hängde på östermalm, så var känslan i överlag jävligt stundetikos - alltså värdelös. Ingen förutom kidsen med uppenbarliga kontrollproblem på armar och ben dansade och de flesta stod i sina små gäng och drack den svindyra ölen (som var det gamla vanliga blasket).Recept för att bli intressanta: byt dj ofta, fixa lokaler med riktiga dansgolv, försök att inte bara boka in era vänner som mc's och var tydlig med att försöka nå ut utanför campusområdet.

Skit. Helt enkelt.Men en stor eloge till Dmoral och J som århundrates fan.Och århundratets humor.

Dags att bli full!

När jag fått nog av snubben som lallande om sina nya dojor (han själv hade också gett upp vid det laget och satt på en stol och såg uppriktigt gråtfärdig ut när alla bara garvade åt honom eller ignorerade skiten) så drog jag på Bröderna Ohlsson och kurerade mig med lite hederlig punkrock. Träffade en hel del gamla vänner som jag hookade upp med och härjade vidare med. Sedan så öppnade 44:an upp sina dörrar vid 2-tiden på natten och hade svart punk klubb till 5-6 på morgonnen där biran kostade 20 kr och man fick välja musik själv. Det var väl det roligaste på kvällen efter uppträdandet. Jag hookade upp med några malmöitiska punkbrudar som hade haft någon spelning tills småtimmarna trängde på sen så vaknade jag i högdalen hos en polare och drog hem. Det var helgen det.

Man kan också konstatera efter helgen att mitt tänkta häng i lördags lyckades med bedriften att vara fullvuxen och däcka före 21.00.

Söndag
Söndagar gör man ingenting förutom hemsysslor och har ångest inför måndagen.

Rekommenderad film:
image62

Den har ju några år på nacken men jag såg den i fredagskväll, suverän dokumentärfilm om man är intresserad i ämnet porr, porrindustri, sex, hycklande moral och allt annat som gör porrindustrin så intressant att studera. Bara för den där filmen ska jag nog köpa in orginalet också.

Saker jag just nu saknar:
* Pengar
* Vårknull
* En återställare
* Tid för alla böcker jag köpt in på senaste

Kommentarer
Postat av: The Hefster

Tänkte... Att om du har tråkigt kan du få lite underbar läsning. Det här gjorde iallafall min kväll.

www.enjoyfreedom.blogg.se

2008-04-08 @ 00:04:04
Postat av: Panik

2 - 0 mot bajen. Skål kamrat

2008-04-11 @ 02:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0