Long time, all see..

Hallå allihopa.

Tack vare updateringar som skulle vara färdiga i söndags (!) så har bloggen varit nere nu är allt tillbaka igen.

Skitpub
Först och främst vill jag dissa den fruktansvärda "irländska" puben The Limerick på Tulegatan i centrala stockholm. Dyra priser, övervuxna brats som publik och ingen som helst irländsk känsla (snarare brittisk med oasis i högtalarna och fula killar med kläder från The Terrace i SOUK gallerian). Tacka vet jag Southside eller åtminstone O'Connelys som åtminstone vet vad Old Firm är för något och har vett nog att dekorera puben med lite mer än tråkiga trikolorer. De 8 st Staropraven som gled ned i fredags var dock goda som fan, men nästan för 60 kr styck (Tack Kurtan!) så var det ett under att man blev dragen.

image57
Skitställe, gå inte dit, och om du går dit - betala inte för dig.

Vad annars har hänt då?
Jadu, under helgen blev det mest att man hjälpte en polare att flytta (med resultatet att man var småfull redan vid 2-tiden på lördagen, det payade av sig i en rödörg och sovandes harrington redan 21.00 på lördagskvällen). Jag hittade till sist en skitsnygg Ben Sherman skjorta (Helvit, kortärmad) på PUB huset i stan. 600 kr var det värt med tanke på att enda andra butiken som kränger dom är taffliga H&M som tvingat några små kinesier att piratkopiera skiten. Ben Sherman är ju annars ett märke jag försökt gå ifrån men jag måste dock medge att de håller i sig år efter år (till min sambos stora förtret som ser det ungefär lika nyskapande att jag bär en bennie som att jag har kort hår). Dock går alla deras fula punktishor och union jack grejer rakt i sopkorgen. Ben Sherman är bäst på skjortor och skall stanna där, undantaget var väl den där zippen förra året som alla helt plötsligt ägde ett ex av.

Annars går man väl mest till jobbet och tjänar sina pengar, även om det blir mindre och mindre arbete tydligen. Var inte förvånade om man kanske t.o.m. får någon vardag ledig framöver. Det skulle vara skönt.

Debatt om Nordirland
Jag snappade upp att föreningen Irlandinformation kommer ha en debatt/föredragskväll på ABF Huset den 19.00 april för att uppmärksamma att det är 10 år sedan Good Friday Agreement. Bland annat kommer Marian Price (Jävligt cool brud som satt på kåken för IRA brott med mera) från 32-Country Sovereign Movement och en kille som heter Kevin Bean (Författare till en bok som heter "The New Sinn Fein" att delta. En soldat från republikanska sidan och en akademiker i ämnet alltså. Man får helt enkelt inte missa det hela om man har intresse i konflikten och irland i allmänhet.
ABF, 19 April, 50 kr

image58
Gerry Adams och hans Sinn Fein

Sen då..
Jadu, ni som känner mig ska nog spara pengar tills på Lördag. Vi får finbesök från uppsalatrakten. Slå en pling för mer information. Annars så..ja vad har hänt..
* Träffat en ny rolig jävel när jag flyttade grejer i lördags. Det ryktas om några öl till helgen..
* Träffade en till ny rolig jävel i fredags på The Limerick
* Blivit glad och positiv (och ölsugen) p.g.a. att våren verkar vinna kampen mot vintern här i 08 området.
* Fått kontakt med en gammal kvinnlig bekant (tja M)
* Allsvenskan är igång!
* Köpt Petra Östergrens bok Porr, Horor och Feminister. Som äntligen nu finns för vanliga dödliga (alltså på pocket). Jag har bara hunnit ögda igenom vissa delar ännu men den verkar väldigt läsvärd och ifrågasätter den dolda kristna skitmoralen och hyckleriet (samt lögnerna) från 90-tals feminismen och verkar framföra en hyfsat korrekt analys av läget,. Mer nyanserat och mer "to the streets". Helt klart något man bör köpa och testa i alla fall tänkte jag.

image59
Framsidan som pocket är betydligt intressantare

Lite musik dårå...
Eftersom det är lite irlandstema för tillfället så presenterar jag Foggy Dew, en av de finaste balladerna. Just denna version (finns säkert 100) är från skivan "Irish History In Music" (Köp för fan om du gillar det!!)

Annars om du inte gillar politisk musik, här är ltie discodunk!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: The Hefster

* Blivit glad och positiv (och ölsugen) p.g.a. att våren verkar vinna kampen mot vintern här i 08 området.

Då kan man räkna med att bloggen kommer tappa läsare... Alla vet hur det gick när Arne anka blev glad...

2008-04-01 @ 21:58:14
Postat av: blabla

Länken till irlandsinformation fungerar inte, hittar inget om föredraget på deras hemsida heller. Ska dem personerna du räknade upp komma dit alltså?

2008-04-02 @ 02:09:39
Postat av: Harrington

Bla bla: Marian Price kommer och Kevin Bean. 19 april, abf, 50 kr. Tack för tipset att länken ej fungerar. Hemsidan är oupdaterad som vanligt viskade en fågel i örat.

The Hefster: Hehe, oroa dig inte, jag kommer jobba nästan hela sommaren så jag kommer ha material nog.

2008-04-02 @ 21:11:57
Postat av: kurage

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article2119387.ab

kvinnokamp - klasskamp! :)
"det är så mansdominerat blablabla"
tacka fan för att folk blir lacka när en lyxhustru ska in och dumpa löner...

2008-04-03 @ 11:40:49
Postat av: Malin

Oh Stelleboi, trevligt att veta att du också känner vårpeppen:D Dock borde du komma upp hit en sväng och partaja lite och eventuellt hjälpa mig och flytta med haha. Jag får lägenhet senast den 1/7, bra va? Miss you god dammit..

Cheers!

2008-04-03 @ 14:37:53
Postat av: Harrington

Kurage: Jag har nog redan gett upp tron på att media på något sätt skulle ha någon form av klassanalys över huvudtaget. Äckligare artikel för man fan söka efter. Hoppas hon "råkar" få en säck betong i skallen nästa gång hon ska gå runt och bossa och få privilegier enbart för att hon är en "modig kvinna". Hon kan dra åt helvete! Blir så satans lack!

Malin: Aight. Klart man ska, först ska jag bara checka med jobbet om ledighet osv osv.

2008-04-03 @ 20:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0